مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-14اقتصادي

سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند


رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: به دلیل افزایش روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سالانه به صورت متوسط 100 شهروند در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سیدمحمدحسین دهناد در نشست خبری پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده 70 درصد از سفرهای درون شهری شهروندان قمی در مسافت کمتر از 3 کیلومتر انجام می گیرد که نیاز چندانی در آن به استفاده از خودرو نیست.

وی ادامه داد: در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برنامه ای جهت استفاده از دوچرخه در سفرهای کمتر از یک کیلومتر و توسعه و استانداردسازی پیاده راه ها با هدف کاهش استفاده از خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بر مبنای آمار استانی در 15 سال گذشته میزان استفاده از ناوگان عمومی در سفرهای شهری با کاهش 10 درصدی از 18 درصد به کمتر از 8 درصد رسیده در حالی که در این مدت تعداد خودروهای شخصی سه برابر و سهم خودروهای شخصی از سفرهای شهری دو برابر شده است.

دهناد بیان کرد: شهرداری قم با بروزرسانی و ورود به عرصه های نوین خدمات رسانی مانند ارائه کارت های شهروندی با امکانات ویژه، دخیل کردن رضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند

سالانه 100 قمی قربانی سوانح رانندگی درون شهری می شوند