مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-14اقتصادي

سهم ایران از بازار 500 میلیارد دلاری کاربرد پرتوها کمتر از یک درصد است


معاون کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به محدودیتی که NGO ها و سازمان های بهداشت جهانی اعمال کردند، حتما باید به جای استفاده از مواد شیمیایی و مواد سمی برای استریل کردن و کاهش بار میکروبی مواد غذایی و محصولات کشاورزی به سمت پرتودهی حرکت کنیم.

- معاون کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به محدودیتی که NGO ها و سازمان های بهداشت جهانی اعمال کردند، حتما باید به جای استفاده از مواد شیمیایی و مواد سمی برای استریل کردن و کاهش بار میکروبی مواد غذایی و محصولات کشاورزی به سمت پرتودهی حرکت کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیرمردی معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها روز سه شنبه در حاشیه همایش کاربرد پرتوها که در سازمان انرژی اتمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 121 میلیون تن تولید محصولات زراعی، باغی، شیلات و پروتیینی داشته است و به عنوان یکی از حلقه های زنجیره تامین بحث کاربرد پرتوها می تواند ورود پیدا کند.

امروز متاسفانه با استفاده از مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی و افزایش انبارمانی در بخش های عمده ای بیماری زایی می کنیم و به جامعه آسیب وارد می کنیم.

در حالی که از کاربرد پرتوها می توانیم استفاده کنیم و عملا غذاها را استریل کنیم بدون اینکه از مواد شیمیایی به عنوان آفت کش استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ایران از بازار 500 میلیارد دلاری کاربرد پرتوها کمتر از یک درصد است

سهم ایران از بازار 500 میلیارد دلاری کاربرد پرتوها کمتر از یک درصد است