مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:452021-12-14سياسي

فرصت ها و تهدیدهای تلویزیونی شدن مناسک دینی در دوره کرونا


نشست تخصصی بررسی پدیده تلویزیونی­ شدن مناسک دینی در دوره شیوع کرونا به همت مرکز ملی مطالعات و سنجش دینداری با همکاری موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و خبرگزاری فارس در دفتر این خبرگزاری در قم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، نشست تخصصی بررسی پدیده تلویزیونی­ شدن مناسک دینی در دوره شیوع برای رفع این نیاز معنوی پررنگ ­تر از گذشته شود و رشته توسل و ارتباط انسان ها از این طریق تا حدی محقق گردد.

کشکولی ضمن تبیین مبانی نظری بحث تلویزیونی­ شدن مناسک دینی در دوره کرونا افزود: به طور­کلی، می توان رویکردهای مختلف تلویزیونی شدن مناسک دینی را در چهار دسته تقسیم­ بندی کرد.

یک رویکرد خوش­ بینانه به تکنولوژی تلویزیون وجود دارد که معتقد است اصولاً هر نوع تکنولوژی بر فرایندهای دینی جوامع تأثیر مثبت می گذارد و استفاده از آن ها در چهارچوب بهترشدن و بهبودیافتن مناسک خواهد بود.

وی رویکرد دوم را رویکرد بدبینانه به تکنولوژی دانست و افزود: طرفداران این نظریه به تأثیر تکنولوژی در فرهنگ جوامع و به تبع آن، به مناسک دینی بدبین هستند.

رویکرد سوم نیز دیدگاه خنثی بودن تکنولوژی تلویزیون را دنبال می کند و تمایل به نوعی تعامل میان دین و مناسک دارد و از مختصات تئوریک کمتری بهره مند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت ها و تهدیدهای تلویزیونی شدن مناسک دینی در دوره کرونا

فرصت ها و تهدیدهای تلویزیونی شدن مناسک دینی در دوره کرونا