مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 12:552021-12-14فرهنگي

هنر سوزن دوزی، پتانسیل پنهان اصفهان


هنر سوزن دوزی، پتانسیل پنهان اصفهان است؛ به گفته هنرمندان اصفهانی، 17 نوع سوزن دوزی توسط مادربزرگ ها و مادران اصفهانی انجام می شده است که در حال احیا در این کهن شهر است.

- اصفهان - هنر سوزن دوزی، پتانسیل پنهان اقتصادی نصف جهان است؛ به گفته هنرمندان اصفهانی، 17 نوع سوزن دوزی توسط مادربزرگ ها و مادران این دیار انجام می شده که در حال احیا در این کهن شهر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شاید بیشتر ما با شنیدن نام سوزن دوزی در سال های اخیر به یاد هنر دست زنان بلوچ و زنان خطه جنوب بیفتیم اما سوزن دوزی و رودوزی های سنتی در همین اصفهان خودمان ریشه درازی دارد و آن طور که زنان هنرمند اصفهانی می گویند 17 نوع سوزن دوزی توسط مادربزرگ ها و مادران ما در اصفهان انجام می شده که آنها تلاش دارند بار دیگر آنها را ترویج دهند.

بخشی از این هنر اصیل و زیبا به همت مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نمایشگاه سفیران نصف جهان و در قالب مدرسه استاد شاگردی در انگورستان ملک برپا شد.

در این نمایشگاه آثاری از مینا نصیری، ناهید معقولی، آفاق امیریان و مژگان همایون نژاد از پیشگامان دوخت و ترویج انواع سوزن دوزی های ایرانی به همراه شاگردان آنها به نمایش درآمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر سوزن دوزی، پتانسیل پنهان اصفهان

هنر سوزن دوزی، پتانسیل پنهان اصفهان