مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-14اجتماعي

وقوع زلزله خاموش در پس به فراموشی سپردن مادر حیات


خاک، آب، هوا و آتش عناصر چهارگانه ای هستند که از آن ها به عنوان گرداننده جهان یاد می شود.

- در فرهنگ ایران باستان به ما یاد داده شده که پاک نگه داشتن این چهار عناصر وظیفه هر انسانی است، در بین این چهار عنصر، انسان ها بیشترین وابستگی را به خاک دارند.

به طور کلی خاک مادر و مولد حیات در این کره خاکی است که بستر و زیربنای فعالیت های بشر را فراهم کرده است، وابستگی انسان ها به خاک تا اندازه ای است که 95 درصد غذای انسان ها از خاک تهیه می شود این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل یک سوم خاک دنیا کیفیت خود را از دست داده است.

با رشد شهرنشینی و افزایش زباله ها، مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی، حفاری های معادن و هزاران علت دیگر، انسان ها دارند حفظ این عنصر ارزشمند را فراموش می کنند.

اولین و مهمترین شیوه حفظ خاک حفظ پوشش گیاهی در اراضی شیب دار است، پوشش گیاهی در این اراضی کمک می کند که ذرات خاک شسته نشوند و فرسایش خاک اتفاق نیفتد و علاوه بر آن با توجه به قرارگرفتن ایران در کمربند خشک جهانی، کمک می کند از حداقل بارندگی ها بیشترین بهره را ببریم.

خاک علاوه بر حفظ پوشش گیاهی، توانایی ذخیره آب و جلوگیری از وقوع سیل را دارد، هر چه خاک غنی تر باشد امکان نفوذ و جذب آب بیشتر می شود در نتیجه با حفظ خاک می توانیم از یک سفره زیرزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع زلزله خاموش در پس به فراموشی سپردن مادر حیات

وقوع زلزله خاموش در پس به فراموشی سپردن مادر حیات