مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 13:552021-12-14فرهنگي

سوزن دوزی، هنر پنهان اصفهان


هنرمندان سوزن دوزی و رودوزی اصفهان در نمایشگاه «سفیران نصف جهان» که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، بخشی از انواع گوناگون این هنر اصیل را به نمایش گذاشتند.

- ایسنا/اصفهان هنرمندان سوزن دوزی و رودوزی اصفهان در نمایشگاه سفیران نصف جهان که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، بخشی از انواع گوناگون این هنر اصیل را به نمایش گذاشتند.

شاید بیشتر ما با شنیدن نام سوزن دوزی در سال های اخیر به یاد هنر دست زنان بلوچ و زنان خطه جنوب بیفتیم اما سوزن دوزی و رودوزی های سنتی در همین اصفهان خودمان ریشه درازی دارد و آن طور که زنان هنرمند اصفهانی می گویند 17 نوع سوزن دوزی توسط مادربزرگ ها و مادران ما در اصفهان انجام می شده و آنها تلاش دارند بار دیگر این هنرها را ترویج دهند.

بخشی از این هنر اصیل و زیبا به همت مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان طی روزهای گذشته در نمایشگاه سفیران نصف جهان و در قالب مدرسه استاد شاگردی در انگورستان ملک به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثاری از مینا نصیری، ناهید معقولی، آفاق امیریان و مژگان همایون نژاد از پیشاگامان دوخت و ترویج انواع سوزن دوزی های ایرانی به همراه شاگردان آنها به نمایش درآمد و پرچمی که توسط یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزن دوزی، هنر پنهان اصفهان

سوزن دوزی، هنر پنهان اصفهان