مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 15:552021-12-14اقتصادي

240هکتار زمین برای تهیه مسکن در بم نیاز است


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در طرح جهش مسکن در بم باید برای 11 هزار و 300 نفر زمین تهیه شود که این تعداد نیازمند 240 هکتار زمین است.

- علی حاجی زاده در جمع خبرنگاران به طرح های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی بم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جایگاه ویژه این شهرستان بر کسی پوشیده نیست، اگر در حریم بم زمین به اندازه کافی نداشته باشیم روش های مختلف مانند تغییرکاربری، الحاق، ساخت شهرک متصل و منفصل را در دستور کار قرار می دهیم.

حاجی زاده درباره اقدام ملی مسکن گفت: بخشی از کار توسط بنیاد مسکن انجام شده و پیشرفتی هم داشتند اما انتظار می رود بنیاد مسکن به واسطه اینکه نقش کارگزاری دارد نظارت برای ساخت و سازها را انجام دهد.

وی گفت: در مسکن های اقدام ملی هیچ گونه معامله یا تغییراتی مجاز نیست و براساس طرحی که در سیستم فنی تصویب شد، باید اجرا شود.

در بحث قانون جهش تولید مسکن که مردادماه امسال تصویب شد اسناد تمام اراضی دستگاه ها باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود همچنین الحاق و تغییر کاربری از روش های دیگر تامین زمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: کوچکترین تغییر کاربری به صورت مجاز یا غیرمجاز برای باغ های بم خلاف است و برخورد خواهیم کرد هر چند به نظر اتفاقات غیرمجاز زیادی در طول سالهای قبل انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

240هکتار زمین برای تهیه مسکن در بم نیاز است

240هکتار زمین برای تهیه مسکن در بم نیاز است