مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 03:452021-12-15بين الملل

لاوروف: مذاکره تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسراییل است


وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، هیچ راهکار جدیدی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل جز از سرگیری مذاکرات مستقیم بین دو طرف براساس قطعنامه های مشروع بین المللی وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگویی با کانال مصری TeN در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در تلاش است راه حل جدیدی برای پرونده فلسطین بیابد ، گفت: هیچ راه حل جدیدی جز از سرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف بر مبنای قطعنامه های بین المللی که مورد تایید مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت است و تحقق راهکار دو کشوری از طریق توافق طرفین بر سر تمامی مسائل مورد مناقشه وجود ندارد.

لاوروف افزود: ما نمی توانیم از اقدامات یکجانبه و بیش از هر چیز گسترش شهرک سازی های اسراییل حمایت کنیم.

هیچ کس از این اقدام حمایت نمی کند و نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایالات متحده و روسیه هم که اعضای کمیته چهارجانبه بین المللی صلح خاورمیانه هستند آن را محکوم کرده اند؛ کمیته ای که می تواند تلاش های بیشتری برای از سرگیری مذاکرات مستقیم بین دو طرف انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات یکجانبه، تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی و مصادره و تخریب اجباری اراضی و منازل فلسطینیان است، افزود: این امر باید فوراً متوقف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: مذاکره تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسراییل است

لاوروف: مذاکره تنها راه حل مناقشه فلسطین و اسراییل است