مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-15اقتصادي

تجهیز 507 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری تحت فشار


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال 507 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده و تلاش ها برای رسیدن به رقم تعهد 4000 هکتاری در این بخش ادامه دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال 507 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده و تلاش ها برای رسیدن به رقم تعهد 4000 هکتاری در این بخش ادامه دارد.

مازیار آرین در گفت و گو با ایسنا بابیان اینکه اجرای سیستم های نوین آبیاری از جمله آبیاری تحت فشار از جمله مهمترین اقدامات برعهده این سازمان در اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان است، تصریح کرد: همچنین امسال شبکه های آبیاری در سه شهرستان ارومیه، مهاباد و میاندوآب در حال اجرا بوده که از این میزان 350 هکتار در منطقه بالو ارومیه به اتمام رسیده و 660 هکتار نیز تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای کاهش مصرف آب در استان، اجرای طرح های کشت نشایی در چغندرقند و صیفی جات بوده که 500 هکتار در این رابطه عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: توسعه 40 هکتاری کشت گیاهان دارویی کم آب برو اجرای یک هکتار گلخانه ای برای تغییر الگوی کشت از دیگر اقدامات ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 507 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری تحت فشار

تجهیز 507 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری تحت فشار