مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-15اقتصادي

از گلایه تا اصل برابری ؛ میراث جهانی یزد، بومی و غیربومی ندارد


هرچند برخی از کسبه و سکنه بافت تاریخی و جهانی معتقدند باید اولویت سرمایه گذاری و مالکیت این میراث مردمان یزدی و بومی باشند اما مسئله از نگاه قانونی و مسئولان این است که این میراث یزدی و غیریزدی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، بافت تاریخی یزد حدود چهارسالی است که به عنوان شهر میراث جهانی به دنیا معرفی شده و در فهرست آثار یونسکو قرار گرفته است، میراثی که شاید دغدغه مندیها و نگرانی ها در مورد آن نسبت به گذشته چندین و چند برابر شده است.

اقتصادی شدن و افزایش چند برابری ارزش املاک و زمین های بافت تاریخی یکی از رویدادهایی بود که پس از ثبت جهانی یزد اتفاق افتاد، مسئله ای که با نشان دادن آینده روشن اقتصادی پیش روی یزد خصوصا در حوزه گردشگری منجر شد تا میل به سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به سایر نقاط کشور با رشدی چند برابری همراه شود.

این رشد اقتصادی و آینده درخشان گردشگری و اقتصاد در بافت تاریخی و جهانی یزد هر چند از نگاه کلان خوشایند استان و کشور است اما بعضا برخی از بومیان و یزدی های ساکن و کسبه بافت تاریخی را نگران کرده که مبادا این فرصت شغلی و اینده درخشان سهم هم استانی هایشان نشده و دست به دست در میان دیگر استان ها و سرمایه گذاران بچرخد؟ البته پشتوانه برخی از این نگاه ها نیز اعتقاد برخی به تضییع حقوق و سهم یزدی ها خصوص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از گلایه تا اصل برابری ؛ میراث جهانی یزد، بومی و غیربومی ندارد

از گلایه تا اصل برابری ؛ میراث جهانی یزد، بومی و غیربومی ندارد