مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-15سياسي

توجه به پژوهش از ارکان توسعه است


رییس مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز، با بیان اینکه پژوهش از ارکان اساسی توسعه و رشد در هر جامعه ای است، گفت: توسعه متوازن و پایدار در جوامع مختلف ارتباط مستقیمی با آموزش، - فناوری و کمیت و کیفیت پژوهش های بنیادی و کاربردی دارد.

دکتر حسین محمدی چهارشنبه 24 آذر در جمع اساتید و پژوهشگران مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز افزود: افزایش راندمان و بهره وری نیروی انسانی در سازمان های مختلف و به تبع آن ارتقا و پیشرفت و توسعه همه جانبه، محصول فرآیند صحیح آموزش، تحقیق و پژوهش های کیفی و تحقق آن نیارمند برخورداری از اساتید مجرب و با انگیزه و دانشجویان پرتلاش، توانمند و مشتاق فراگیری و البته محیط مناسب آموزشی و پشتیبانی لازم است.

محمدی خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته دارای نظام پژوهشی پویایی هستند و با آینده نگاری و آینده پژوهی مسیر رشد و توسعه جامعه را ترسیم می کنند و به همین خاطر سهم پژوهش و تحقیق در کشورهای توسعه یافته از بودجه سالانه بسیاری از کشورها، بالاتر است.

این استاد دانشگاه گفت: فرهنگ پژوهش باید به صورت نظام مند در کشور نهادینه شود و این باور در سیستم آموزشی و به تبع آن در کل جامعه ایجاد شود که هزینه و سرمایه گذاری در بخش های آموزش و پژوهش می تواند آینده مطلوبی همراه با رفاه وتوسعه ملی برای جامعه به ارمغان آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به پژوهش از ارکان توسعه است

توجه به پژوهش از ارکان توسعه است