مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 08:202021-12-15اقتصادي

واردات پشم از مغولستان تکذیب شد/ پشم داخلی هم خریدار ندارد


مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: حجم عظیمی از پشم سفید در کشور موجود است که قابلیت مصرف داخلی دارند از این رو نیازی به واردات پشم از مغولستان وجود ندارد با توجه به اینکه نژادهای دام های مغولی به لحاظ پشم شبیه گوسفندان ایرانی است از این رو نیازی به واردات .

- جی پلاس؛ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک خاطر نشان کرد: پشم داخلی خریدار ندارد و روی دست تولیدکنندگان مانده است چراکه صنعت قالی بافی کشور مشمول تحریم ها شده است و مانند گذشته رونق ندارد.

ایلنا نوشت: چندی پیش دبیرخانه اتاق مشترک بازرگانی و چین از اعلام آمادگی مغولستان برای صادرات پشم طبیعی به ایران بر اساس مکانیزم معامله تهاتری خبر داد این در حالیست که فعالان بخش خصوصی بر این باورند که در کشور مازاد تولید داریم و این امکان برای ما وجود دارد که خود در زمینه صادرات پشم ورود کنیم.

افشین صدر دادرس در پاسخ به این پرسش که مغولستان اعلام آمادگی کرده است که می تواند پشم را بر اساس مکانیزم تهاتر به ایران صادر کند حال این پرسش مطرح است که آیا ما نیاز به واردات پشم داریم؟ گفت: به صورت میانگین به ازای هر راس گوسفند یک کیلو و 200 گرم پشم تولید می شود که اگر این عدد ضرب 63 میلیون راس دام شود به عدد میزان تولید پشم در کشور می رسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات پشم از مغولستان تکذیب شد/ پشم داخلی هم خریدار ندارد

واردات پشم از مغولستان تکذیب شد/ پشم داخلی هم خریدار ندارد