مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-15اجتماعي

نیمی از تاکسی های پایتخت فرسوده هستند/ تاکسی های جدید را بدون پرداخت گمرک وارد کنید


رییس پلیس راهور تهران از فرسوده بودن نیمی از تاکسی های پایتخت خبر داد و گفت: اجازه واردات تاکسی های نو را بدون پرداخت گمرک و سوخت هیبریدی بدهند تا این ناوگان را نوسازی کنند.

- ، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ از سهم 65 درصدی آلایندگی منابع متحرک مانند تاکسی، سواری و وانت ها که عمدتاً بنزینی هستند در آلایندگی هوای شهر تهران و سهم عمده موتورسیکلت ها در این خصوص خبر داد و گفت: 35 درصد از کل مجموع آلاینده های محیط زیست در بحث آلودگی هوا مربوط به منابع ساکن مانند خانه ها و کارخانجات است و 65 درصد (یا به نوعی تا 80 درصد) آلودگی مربوط به منابع متحرک و وسایل نقلیه متحرک مانند موتورسیکلت و سواری ها و کامیون ها است که در سطح شهر در حال تردد هستند.

سردار حمیدی گفت: در این بین از 65 درصد سهم آلایندگی منابع متحرک سهم تاکسی، سواری و وانت ها که عمدتاً بنزینی هستند 19 درصد، اتوبوس هایی که سوخت دیزلی مصرف می کنند 18 درصد و 16 درصد هم سهم کامیون ها است و موتورسیکلت ها به تنهایی سه برابر و اگر دچار نقص باشد تا 7 برابر هم از دیگر خودروها بیشتر آلایندگی ایجاد می کنند.

نصف ناوگان تاکسیرانی در تهران فرسوده است وی ادامه داد: در شهر تهران 82 هزار دستگاه تاکسی داریم که 41 هزار دستگاه از آنها فرسوده است که این یعنی حدود نصف این ناوگان فرسوده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از تاکسی های پایتخت فرسوده هستند/ تاکسی های جدید را بدون پرداخت گمرک وارد کنید

نیمی از تاکسی های پایتخت فرسوده هستند/ تاکسی های جدید را بدون پرداخت گمرک وارد کنید