مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-15اقتصادي

استاندار فارس: روند واگذاری و بهره برداری از معادن فارس اصلاح شود


واگذاری، بهره برداری و مالیات حوزه معدن نیازمند اصلاح است و صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه برای ایجاد صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه امروز در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون 15 درصد از ظرفیت شهرک صنعتی شیراز آنهم با 40 درصد توان فعال است، گفت: رفع مشکل اشتغال، موجب امیدواری جامعه می شود و مشکلاتی مانند ازدواج دیرهنگام و کاهش زاد و ولد رفع می شود.

استاندار فارس گفت: اگر مشکلات پیش روی شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع شود، مشکل اشتغال استان رفع می شود و نیاز به واردات نیروی کار ایجاد می شود.

ایمانیه با اشاره به اینکه باید در کنار کشاورزی صنایع تبدیلی مرتبط نیز ایجاد شوند، افزود: استان فارس رتبه های اول تولیدات باغی کشور در برخی محصولات را در اختیار دارد اما در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی موجب توانمندی کشاورزان و مهاجرت نکردن روستاییان به شهرها می شود، ادامه داد: مهاجرت بی رویه به شهرها مشکلات متعدد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می کند که هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار فارس: روند واگذاری و بهره برداری از معادن فارس اصلاح شود

استاندار فارس: روند واگذاری و بهره برداری از معادن فارس اصلاح شود