مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 11:102021-12-15بين الملل

افغانستان، سومالی یا یوگسلاوی دیگر؟


با احیای به اصطلاح امارت طالبان، روند سازماندهی فزاینده این نیروها با تنش های قومی، یک اقتصاد فلج شده و افزایش تولید موادمخدر همراه شده است.

- "با احیای به اصطلاح امارت طالبان، روند سازماندهی فزاینده این نیروها با تنش های قومی، یک اقتصاد فلج شده و افزایش تولید موادمخدر همراه شده است.

در این میان، حاکمان جدید افغانستان سیاست به اصطلاح اول طالبان را وضع کرده اند که در آن ضمن انتقام جویی، مدعی غنایم جنگی شده و از سرکوب به عنوان ابزاری برای واداشتن به تبعیت و زیر پا گذاشتن عمدی همه ارزش ها استفاده می کنند.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاوید احمد سفیر سابق افغانستان در امارات و تحلیلگر شورای آتلانتیک در مطلبی می نویسد: در ضمن عدم وجود یک اتفاق نظر منطقه ای در خصوص مسیر پیش رو، خطر تبدیل شدن افغانستان به یک سومالی دیگر، در هم شکستنش و تجزیه اش به یک کنفدراسیون سست از نیمچه دولت ها مانند تجربه یوگسلاوی سابق، یا تبدیل شدنش به یک نمونه دیگر از شهر مدلن کلمبیا که مملو از موادمخدر باشد، امکان دوری نیست.

به نظر می رسد که طالبان در مورد آینده های جایگزین و یک اندازه خطرناکی که افغانستان با آنها مواجه است، جدیت به خرج نمی دهد و تاثیر نمی پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان، سومالی یا یوگسلاوی دیگر؟

افغانستان، سومالی یا یوگسلاوی دیگر؟