مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 11:402021-12-15سياسي

ضرورت های بازنگری در تقویم آموزشی مدارس


دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی ضرورت های بازنگری در تقویم آموزشی مدارس پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این گزارش آمده: شیوع بیماری کرونا افزون بر رخدادهایی همچون آلودگی هوا در تهران و سایر کلان شهرها، ریزگردها در برخی از مناطق کشور، تغییرات جوی و حوادث طبیعی، بسیاری از ساختارها و چارچوب های آموزش و فعالیت مدارس را دستخوش تغییر کرد.

تعطیلی فعالیت حضوری، توسعه آموزش های مجازی، تشکیل کلاس ها در ساعات متفاوت و گستره بیشتر یکی از مهم ترین تغییراتی بود که در دو سال تحصیلی گذشته رخ داده است.

واگذاری برخی اختیارات به شورای مدرسه درخصوص تشکیل کلاس ها به صورت حضوری، مجازی یا ترکیبی، یکی دیگر از تغییر برنامه های این دوره بود.

این تجربیات مؤید دیدگاه تفویض اختیار و ضرورت رعایت اقتضائات موقعیتی، منطقه ای و جغرافیایی است که در بسیاری از قوانین و مقررات به آنها تأکید شده است.

در این گزارش تصریح شده: مدیریت زمان آموزش یا تقویم آموزشی مدارس یکی از مؤلفه‏ های مهم برنامه‏ ریزی آموزشی و تربیتی است که تأثیر زیادی در کیفیت نظام تعلیم و تربیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت های بازنگری در تقویم آموزشی مدارس

ضرورت های بازنگری در تقویم آموزشی مدارس