مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-15سياسي

بامیری: یکی از مشکلات در حوزه آب استقرار صنایع آب بر در مناطق کویری است


یکی از مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمین در حوزه صنایع است که صنایع آب بر در مناطق کویری ایجاد شده اند.

- حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه مصرف آب عدم توجه به آمایش سرزمینی و استانی در حوزه صنایع است.

وی ادامه داد: هر صنعت باید با توجه به ظرفیت های استان ها در منطقه مورد نظر ایجاد و راه اندازی شود و به عنوان مثال صنایع آب بر باید در مناطق ساحلی شمال یا جنوب و یا زاگرس که دارای منابع آبی احداث شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در حوزه صنایع به آمایش سرزمین توجه نشده و ما می بینیم که صنایع آب بر همچون فولاد و صنایع معدنی در مناطق کویری همچون استان های یزد و اصفهان ایجاد شده اند و آب شیرینی که برای شرب تخصیص یافته در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

بامیری خاطرنشان کرد: باید در برنامه های وزارت نیرو در بحث مصرف آب بازنگری شود و شیوه های سال های قبل در این باره تغییر کند.

وی در پایان گفت: همان طور که گفتم صنایع آب بر باید در مناطق ساحلی تاسیس شوند و بی توجهی به این مسأله باعث شده تا مشکلات زیادی در مناطق کویر مرکزی برای آب شرب مردم ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بامیری: یکی از مشکلات در حوزه آب استقرار صنایع آب بر در مناطق کویری است

بامیری: یکی از مشکلات در حوزه آب استقرار صنایع آب بر در مناطق کویری است