مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 12:402021-12-15سياسي

تعبیر اسلام سیاسی راقبول ندارم/فرق نواندیشی دینی باعقلانیت اسلامی


استاد فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه تعبیر اسلام سیاسی، تعبیر غلطی است گفت: سیاست باید اسلامی باشد اما چیزی تحت عنوان اسلام سیاسی نداریم من به اسلام جامع‎ نگر قائلم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره به موضوع اسلام ولایی؛ سیاست اسلامی یا اسلام سیاسی پرداخته شد.

میهمان این برنامه، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، پژوهشگر فلسفه و استاد تمام گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

دیانی گفتگو با خسروپناه را با این سوال آغاز کرد که پژوهشگران و اندیشمندان ما برچه اساسی صلاحیت دارند که آنچه در واقع می گذرد را دسته بندی و نامگذاری کنند؟ جریان، جمعیت مدیریت شده تاثیرگذار برجامعه و یک گفتمان است خسروپناه گفت: بنده مایلم پیش ازهرچیر تعریفی از جریان ارائه دهم و بعد بحث را ادامه دهم.

به زعم بنده جریان، جمعیت مدیریت شده تاثیرگذار برجامعه و یک گفتمان است.

گفتمان به معنای یک چارچوب فکری است و وقتی سریان اجتماعی پیدا کرد، تبدیل به جریان می شود بنابراین یک گفتمان یا تبدیل به جریان می شود یا نمی شود اگر تبدیل به جریان شود از نظر جامعه شناختی یعنی موفق بوده است اما هرجریان فکری قطعاً یک گفتمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعبیر اسلام سیاسی راقبول ندارم/فرق نواندیشی دینی باعقلانیت اسلامی

تعبیر اسلام سیاسی راقبول ندارم/فرق نواندیشی دینی باعقلانیت اسلامی