مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-15بين الملل

سفر بلینکن به تایلند به دلیل کرونا نیمه کاره ماند


وزیر خارجه آمریکا به دلیل مشاهده چندین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در هیئت اعزامی آمریکا به جنوب شرق آسیا، سفر خود به تایلند را نیمه کاره گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل مشاهده چندین مورد ابتلا به کووید-19 در میان هیئت همراه اش به تایلند، سفر خود به این کشور را نیمه کاره گذاشت.

پرایس عنوان کرد که این تصمیم برای کاهش تهدید کووید-19 و اولویت قرار دادن ایمنی و سلامت گرفته شده است و بلینکن در تماس تلفنی با همتای تایلندی اش تاسف عمیق خود نسبت به نیمه کاره ماندن این سفر را ابراز کرد.

موارد مثبت کووید-19 در هیئت آمریکایی روز چهارشنبه زمانی که بلینکن در مالزی حضور داشت، تایید شد.

بلینکن در دو روز گذشته در اندونزی بوده است.

یک دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیا قبل از این سفرها گفته بود که بلینکن اهداف بایدن را در خصوص افزایش فعالیت با 10 عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) دنبال و درخصوص دیدگاه رییس جمهور برای چارچوب اقتصادی هند-اقیانوسیه گفت وگو خواهد کرد.

وی افزود که اقدامات تهاجمی چین در دریای چین جنوبی بیش از سه تریلیون دلار از تجارت سالیانه را تهدید می کند و کشورهای اطراف منطقه ابراز نگرانی کرده اند و خواست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بلینکن به تایلند به دلیل کرونا نیمه کاره ماند

سفر بلینکن به تایلند به دلیل کرونا نیمه کاره ماند