مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 14:402021-12-15بين الملل

مرکز پژوهش های مجلس: مذاکرات وین به توافقی زودهنگام منجر نمی شود


مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی عنوان داشت: با توجه به سابقه آمریکا در نقض تعهدات خود در قبال برجام و تلاش برای انعقاد توافقی یک طرفه و ناقص، نتیجه مذاکرات به یک توافق زودهنگام و پایدار منجر نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های و ابراز آمادگی در جهت اجرای سخت گیرانه تر تحریم برای مأیوس کردن ایران و درنهایت از تهدید به حمله نظامی برای ایجاد هراس از پیشرفت برنامه هسته ای استفاده کند.

چالش اصلی رویکرد فشار هوشمند دولت بایدن و تهدید به اجرای برنامه جایگزین (Plan B) این است که افزایش فشار به ایران ـ همانند آنچه بعد از ترور شهید فخری زاده یا اقدام خرابکارانه اخیر در نطنز رخ داد ـ می تواند نتایج معکوسی داشته باشد و بیش از آنکه ایران را وادار به عقب نشینی نماید، به واکنش تقابلی آن و تحمیل هزینه به طرف مقابل منجر شود.

اگرچه تاکنون در وین توافقی حاصل نشده، ولی الگوی رفتاری جمهوری اسلامی ایران منجر به شکل گیری این درک شده است که اعمال فشار علیه ایران بدون هزینه و پاسخ نخواهد بود.

ایجاد چنین نگرشی را می توان مهم ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در خلال گفتگوهای وین دانست که منجر به تقویت توان بازدارندگی ایران شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز پژوهش های مجلس: مذاکرات وین به توافقی زودهنگام منجر نمی شود

مرکز پژوهش های مجلس: مذاکرات وین به توافقی زودهنگام منجر نمی شود