مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 17:202021-12-15اقتصادي

طرح تولید یک میلیون تن ماهی در خوزستان ارائه می شود


مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به ارائه طرح تولید یک میلیون تن از آبزیان در خوزستان به استانداری و وزارت کشور گفت: پرورش ماهی در خوزستان قابلیت رشد و توسعه در سطح کلان اقتصادی دارند.

- ، میزان تولیدات شیلات خوزستان را 141 هزار تن در سال جاری اعلام کرد و گفت: این تولیدات بیش از 51 هزار تن صید آبزیان از دریا و حدود 90 هزار تن در حوزه آبزی پروری بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: پرورش ماهیان گرمابی، دریایی، سردابی، خاویاری، ماهیان زینتی، پرورش ماهی در قفس و سایر آبزیان (زالو، آرتمیا، جلبک، صدف و خیار دریایی) در خوزستان قابلیت رشد و توسعه در سطح کلان اقتصادی دارند.

مدیر کل شیلات خوزستان افزود: عمده تولیدات آبزی پروری خوزستان در حوزه پرورش ماهیان گرمابی با حدود 72 هزار تن و یک هزار و 400 تن ماهیان سردابی است؛ همچنین امسال با تولید 800 تن میگو جهش بیش از 3 برابر تولیدات میگو در این استان ثبت شد.

ابوعلی با اشاره به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان در خوزستان اظهار کرد: هر ساله تکثیر و رهاسازی 5 گونه بومی در خوزستان انجام می شود و در سال گذشته نیز بیش از 15 هزار و 400 تن تولیدات آبزی پروری در این استان صورت گرفته است.

وی گفت: آنچه امروز برای تحول آینده استان طراحی شده و مبنای هدف گذاری ها و فعالیت های شیلاتی است، رشد و شکوفایی تولیدات آبزی پروری با حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تولید یک میلیون تن ماهی در خوزستان ارائه می شود

طرح تولید یک میلیون تن ماهی در خوزستان ارائه می شود