مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 18:402021-12-15سياسي

جنجال در سودان در پی پیشنهاد سیاسی جدید/ احتمال درگیری جدید حمدوک و البرهان


توافق سیاسی که برخی گروه ها در سودان به عبدالله حمدوک در تلاش برای حل بحران سیاسی در کشور مطرح کرده اند، طی ساعات گذشته بحث های بسیاری به راه انداخته و برخی آن را مشروعیت بخشی به کودتای 25 اکتبر خوانده اند.

- توافق سیاسی که برخی گروه ها در سودان به عبدالله حمدوک در تلاش برای حل بحران سیاسی در کشور مطرح کرده اند، طی ساعات گذشته بحث های بسیاری به راه انداخته و برخی آن را مشروعیت بخشی به کودتای 25 اکتبر خوانده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الحره، این پیشنهاد که توسط برخی گروه های سیاسی در آزادی و تغییر ارائه شده شامل تشکیل مجدد شورای حاکمیتی متشکل از 6 عضو به جای 13 عضو است و همچنین بر ادغام نیروهای واکنش سریع در ارتش سودان تاکید دارد.

در این طرح پیشنهادی همچنین بر بالا بردن سطح وضعیت اضطراری، تکیه بر سند قانون اساسی به عنوان یک مرجع، تشکیل دولت مستقل به ریاست عبدالله حمدوک و تسریع در مذاکرات بین گروه های سیاسی کشور به استثنای نظام عمر البشیر و لزوم توقف تمامی نقض ها تاکید شده است.

ارائه کنندگان این پیشنهاد گفتند: در راستای تاکید بر وحدت ملی و تمامیت ارضی سودان و تقویت حاکمیت و امنیت و ثبات و صلح کشور و در پایبندی به روند گذار دموکراتیک و تحقق منافع عالی کشور پایبندی خود را به مشارکت بین دو قشر نظامی و غیرنظامی تاکید می کنیم؛ مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال در سودان در پی پیشنهاد سیاسی جدید/ احتمال درگیری جدید حمدوک و البرهان

جنجال در سودان در پی پیشنهاد سیاسی جدید/ احتمال درگیری جدید حمدوک و البرهان