مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آذر 1400 ساعت 21:202021-12-15اجتماعي

کاهش 40 درصدی بارش باران آذرماه در شمال/ ذوب شدن ذخیره برف در ارتفاعات


مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام اینکه از بارش باران و برف تا پایان آذرماه در استان خبری نیست، گفت: شاهد کاهش 40 درصدی بارش ها در ماه پربارش بودیم که این موضوع ما را نگران می کند.

- سیدمحمدرضا رضوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: طی آبان ماه امسال شاهد بارش های خوبی در سطح استان بودیم ولی موضوع نگران کننده این بوده که آذر ماه شاهد کم بارشی بودیم.

وی گفت: آذر ماه جز ماه های پربارش است که با کم بارشی سپری شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: در کنار نگرانی از کم بارشی موضوع دیگر افزایش دمای هوا بوده که موجب ذوب ذخیره برف در ارتفاعات شده است.

این مسؤول تصریح کرد: طی آبان ماه امسال شاهد بارش های سنگینی در سطح استان بودیم که با متوسط یک سال کشور برابری می کرد اما این بارش ها از پراکنش مکانی مناسبی برخوردار نبود و این بارش ها در شرق استان خوب نبود.

رضوی با اعلام اینکه از بارش ها تا پایان آذرماه در مازندران خبری نیست، اظهار کرد: شاهد کاهش 40 درصدی بارش در ماه پربارش بودیم که این موضوع ما را نگران می کند.

وی دلایل مشکلات کم بارشی را تغییر اقلیم دانست و خاطرنشان کرد: شاهد بارش های شلاقی هستیم ولی بعد از گذر از روزهای بارشی با گرم شدن هوا هستیم که منابع ذخیره آب را دچار مشکل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی بارش باران آذرماه در شمال/ ذوب شدن ذخیره برف در ارتفاعات

کاهش 40 درصدی بارش باران آذرماه در شمال/ ذوب شدن ذخیره برف در ارتفاعات