مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 02:452021-12-15پزشكي

چرا سالمندان دچار اختلال شناختی می شوند؟


محققان کشور در یک پژوهش مروری به یکی از مهم ترین مسائل پیش روی سالمندان اشاره کرده و روش های غلبه بر آن را بررسی کرده اند.

در این تحقیق، عوامل مؤثر بر اختلال شناختی سالمندان مطرح شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بشر امروزی با مشکلات فراوانی روبرو بوده که تعدادی از این مشکلات، مستقیماً سلامتی وی را تهدید می کنند.

با این همه، با توجه به افزایش پیشرفت در علوم مختلف و همچنین افزایش امید به زندگی در چند دهه اخیر، میانگین عمر انسان ها افزایش یافته و تعداد بیشتری از انسان ها وارد دوره سالمندی می شوند.

اما با توجه به طیف وسیعی از عوامل ژنتیکی و محیطی که برای هر فرد منحصربه فرد است، دوره سالمندی می تواند با درجات مختلفی، همراه با کاهش توانایی های شناختی مانند ضعیف شدن حافظه، اختلال در یادگیری و اختلال در حل مسئله باشد.

در موارد شدید، اختلالات شناختی به دمانس یا زوال عقل ختم خواهند شد.

به بیان متخصصان، دمانس یا زوال عقل، سندرمی است که به وسیله افت عملکردی شناختی پیشرونده و بیماری های مختلفی مشخص می شود که ساختارها و عملکردهای مغزی را تحت تأثیر قرار می دهند.

ابتلا به اختلالات شناختی، با توجه به این واقعیت که روزانه هر فرد نرمال حدود 1000 سلول عصبی را از دست می دهد و سلول جدیدی جایگزین آن ها نمی شود، ملموس تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سالمندان دچار اختلال شناختی می شوند؟

چرا سالمندان دچار اختلال شناختی می شوند؟