مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-16اقتصادي

سیستان وبلوچستان دروازه صادرات ایران


استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با طرح های توسعه ای از هشت میلیون تُن به بیش از 30میلیون تُن در سال خواهد رسید گفت: - هدف گذاری ما تبدیل این بندر به عنوان سومین قطب تجاری کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- حسین مدرس خیابانی افزود: بندر چابهار با احداث زیرساخت های تجاری شامل انبار، سیلو و سایر ساختمان ها و زیرساخت های فیزیکی که برای تجارت مورد نیاز بوده به عنوان یک کارگاه بزرگ ساخت و ساز است.

به گفته وی بندر چابهار دروازه توسعه سیستان و بلوچستان است و با رونقی که در ورود کالاهای اساسی و صادرات مواد معدنی دارد علاوه بر کمک به حمل و نقل دوسر بار و رفع مشکل کامیون های برگشتی باعث کاهش هزینه حمل کالا می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: موقعیت استثنایی تنها بندر اقیانوسی کشور که شرایط پهلو دهی کشتی های خیلی بزرگ را دارد می تواند باعث فراخوان و جذب تجار و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت های تجاری و صادرات و واردات باشد و بخش عمده تجارت شرق در این بندر اقیانوسی متمرکز شود.

وی بر شکل گیری و ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته بندی از جنس کالاهای صادراتی و وارداتی از این بندر در کنار زیرساخت های تجاری برای تبد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان وبلوچستان دروازه صادرات ایران

سیستان وبلوچستان دروازه صادرات ایران