مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-16پزشكي

امیکرون بیخ گوشمان است


یک متخصص ویروس شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از مشاهده ویروس امیکرون در کشورهای همسایه خبر داد و گفت: این ویروس بیخ گوش کشورمان مشاهده شده است.

- دکتر محمد طاهری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویروس امیکرون برای اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده و جهش هایی در قسمت اسپایک (خارهای) ویروس ایجاد شد.

وی افزود: این سویه نسبت به سویه دلتا با علائم بالینی خفیفی همراه بود اما به سرعت در حال انتشار است و قدرت انتشار آن دو تا سه برابر بیش از سویه دلتا کروناست.

این ویروس شناس تصریح کرد: تنها 10 درصدمردم آفریقای جنوبی بالای 65 سال سن دارند و بیشتر جمعیت آنها را جوانان تشکیل می دهند همچنین جامعه آنها به HIV مبتلا هستند که به طور مداوم داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند و مصرف داروهای ایدز ممکن است باعث خفیف شدن علائم بالینی ویروس اومیکرون شده باشد.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ، قضاوت در مورد بروز تشدید بیماری در ویروس جهش یافته امیکرون و کاهش علائم بالینی، کار صحیحی نیست.

دکتر طاهری خاطرنشان کرد: تا تاریخ 10 دسامبر بیش از 63 کشور درگیر این ویروس بودند و حتی در برخی از کشورها نیز سویه امیکرون دو مشاهده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیکرون بیخ گوشمان است

امیکرون بیخ گوشمان است