مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-16سياسي

اقتصاد مبتنی بر دانش ثروت آفرین است


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دانشگاه های کشور وابستگی 77 درصدی به بودجه دولتی دارند، گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش ثروت آفرین است.

- ، روح الله متفکرآزاد در یک گفت و گوی خبری با بیان این که اقتصاد مبتنی بر دانش، ثروت آفرین است، اظهار کرد: آنچه که برای ما موضوعیت دارد و در اسناد بالادستی نیز به آن اشاره شده است، رساندن ایران به جایگاه علمی خود در منطقه و دنیا است.

وی با بیان این که طبق سند چشم انداز 20 ساله توانستیم در حوزه علم، قدرت منطقه شویم، افزود: تعداد دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای کشور به 800 هزار نفر می رسد، اما با توجه به این که گفته می شود هر 500 پژوهش، یک فناوری باید باارزش در پی داشته باشند، شاید از میان چند ده هزار مقاله ای که در دانشگاه های ما تألیف می شود، تنها به یک فناوری منتهی شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای نظام مسئله محور مبتنی بر خلق ایده و نوآوری و فناوری برای رسیدن به یک سیستم اقتصادی مبتنی بر دانش، گفت: موضوع آمایش رشته سرزمین یکی از مواردی است که در آن مشکل داریم؛ بیش از 40 درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند، از این رو ضروری است تا وزارت علوم و بهداشت نگاه جدی تری به بحث آمایش رشته ای در استان ها داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد مبتنی بر دانش ثروت آفرین است

اقتصاد مبتنی بر دانش ثروت آفرین است