مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-16پزشكي

برگزاری دوره های آموزشی غیرمجاز طب سنتی، شارلاتانیزم است


رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حیطه آموزش های طب سنتی هیچ مرکزی به غیر از انجمن علمی طب سنتی ایران؛ مجاز به صدور گواهینامه نیست و این مدارک با هدف فریب مردم صادر می شوند و یک نوع شارلاتانیزم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مژگان تن ساز با بیان این مطلب و اشاره به این که اقبال مردم به طب سنتی سبب شده برخی افراد سودجو و مؤسسات آموزشی غیرمجاز، سلامت مردم را بازیچه منفعت طلبی خود کرده و بدون اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت اقدام به برگزاری دوره های آموزشی طب سنتی و کسب درآمد از این راه کنند، اظهار داشت: آموزش های غیرمجاز در هر رشته می تواند خطرناک و آسیب رسان باشد به ویژه اگر توسط افراد فاقد صلاحیت ارائه شود.

در واقع عدم دانش و مهارت کافی در کنار عدم تعهد مؤسسات آموزشی، حاصلی جز آموزش های ناقص ندارد که این آموزش ها می توانند مشکل ساز باشند.

وی افزود: تصور کنید اگر این آموزش های نادرست را در زمینه های مختلف داشته باشیم چه آسیب هایی متوجه فرد و جامعه می شود؟ مثلا در حوزه مسکن فرض کنید اگر فردی با دانش ناکافی ورود پیدا کرده و اقدام به ساخت مسکن کند چه اتفاقی رخ می دهد؟ قطعا مسکن ساخته شده از ایمنی کافی برخوردار نخواهد بود و خطراتی را به دنبال خواهد داشت، در خصوص ساخت خودرو یا هر چیز دیگری این آموزش های ناقص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دوره های آموزشی غیرمجاز طب سنتی، شارلاتانیزم است

برگزاری دوره های آموزشی غیرمجاز طب سنتی، شارلاتانیزم است