مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 00:502021-12-16سياسي

رنانی و سروش/ اینجایی بودن یا اینجا بی اینجا؟!


محسن رنانی در نشست «چرا مهاجرت نمی کنم»، گفته است: «گوهر ایران در خطر است و کشور وارد مرحله فرسایش تمدنی شده ونخبگان باید از میل به مهاجرت بکاهند».

- محسن رنانی در نشست چرا مهاجرت نمی کنم ، گفته است: گوهر ایران در خطر است و کشور وارد مرحله فرسایش تمدنی شده ونخبگان باید از میل به مهاجرت بکاهند .

سروش اما نه از گوهر ایران که از گوهر انسان سخن به میان آورده و این که وطن مفهومی جدید است و میل به مهاجرت نزد نخبگان هنگامی کم می شود که قدر ببینند و ناگزیر نباشند به هر تحمیلی تن بدهند عصر ایران؛ مهرداد خدیر- سخنان دکتر محسن رنانی استاد دانشگاه اصفهان و توسعه پژوه در نشستی با عنوان چرا مهاجرت نمی کنم ، دست مایه نقد دکتر عبدالکریم سروش، متفکر ایرانی کوچیده از وطن قرار گرفته و واکنش او را در پی داشته است.

این جُستار بر آن نیست تا حق را به جانب یکی بدهد یا کفه دیگری را سنگین تر بداند چرا که هر دو گفتار در دست رس است و با جست و جویی ساده می توان دریافت رنانی چه گفته و سروش چه پاسخی داده و خوش بختانه نه سخن اولی از جنس نامه سرگشوده است که انتشار آن ملاحظاتی داشت و نه دومی از سلک مباحث عقیدتی اخیر اما بهانه ای است تا به نکاتی دیگر اشاره شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنانی و سروش/ اینجایی بودن یا اینجا بی اینجا؟!

رنانی و سروش/ اینجایی بودن یا اینجا بی اینجا؟!