مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-17سياسي

جامعه نیازمند تربیت علما و نخبگان توسط حوزه و دانشگاه است


یکی از مطالباتی که جامعه از حوزه و دانشگاه دارد این است که حوزه و دانشگاه نسبت به تربیت نخبگان و علمای تازه نفس اقدام کنند.

- ، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در آیین گرامی داشت آیت الله صدرالدین حائزی شیرازی و آیت الله محسن الدین حائری شیرازی بیان کرد: یکی از اصلی ترین نیازهایی که جامعه اسلامی دار آن است که باید پس از درگذشت یک عالم فرزانه زمینه جایگزینی علمای جوان پس از وی فراهم شود و نباید تنها به برگزاری مراسم ترحیم این علما اکتفا نمود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم نیز بر جایگزین کردن علمای جوان به جای عالمان فرزانه اشاره کرده است این در حالی است که بزرگداشت یاد عالمان فقید نیز یکی از وظایفی است که بر دوش ملت اسلام است.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی باید در مسیری قرار بگیرد که بتواند با حمایت از نخبگان علمی و حوزوی نسبت به بلوغ علمی آنان اقدام کند و اگر این افراد دچار مشکل مالی هستند نباید این معضل مانعی برای رسیدن به جایگاه اجتهاد آنان باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شیراز مهد دانشمندان فرزانه ای است که سال ها در این شهر زندگی کرده اند که از جمله این علما می توان به آیات اعظام محلاتی، دستغیب، ربانی، حدائق، ایمانی اشاره نمود این در حالی است که باید ویژگی های اخلاقی چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه نیازمند تربیت علما و نخبگان توسط حوزه و دانشگاه است

جامعه نیازمند تربیت علما و نخبگان توسط حوزه و دانشگاه است