مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-17اقتصادي

اولویت جهاد کشاورزی در یزد توسعه کشت گیاهان دارویی است


با توجه به اقلیم استان یزد، اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه، توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ها و دامپروری است.

- ، سیدجواد ساداتی نژاد در سفر یک روزه به استان یزد، در بازدید از یک مرغداری مرغ تخم گذار در شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: مردم استان یزد در حوزه کشاورزی با وجود مشکلات آبی و خشکسالی، بسیار سختکوش هستند و از نظر بهره وری عملکرد بسیار خوبی دارند.

ساداتی نژاد به کشاورزان استان یزد توصیه کرد که کشاورزان این استان به سمت کشت گیاهان دارویی بروند چرا که این کشت کم آب بر است و برای این استان مناسب خواهد بود، همچنین استان یزد باید در حوزه دامپروری و گلخانه بیشتر فعال شود.

وی افزود: کشاورزان این استان سازگاری خود را با کم آبی نشان داده اند بنابراین امیدواریم با تسهیلات و مصوبات این سفر برای حمایت از توسعه شهرک های گلخانه ای و احیا و بازسازی قنوات منطقه، تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری نوین و حمایت از پرورش شتر در این استان، بتوانیم به سمت کشت های کم آب بر و توسعه گلخانه به خصوص توسعه شهرک های شیلاتی در آب های شور و لب شور برویم و بتوانیم .

ساداتی نژاد تصریح کرد: با تعاملی که بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو وجود دارد، تلاش می کنیم با محوریت شورای عالی آب شرایط مطلوب تری در تامین آب کشاورزان استان یزد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت جهاد کشاورزی در یزد توسعه کشت گیاهان دارویی است

اولویت جهاد کشاورزی در یزد توسعه کشت گیاهان دارویی است