مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-17فرهنگي

انتشار کتاب مشترک خوشنویسی بین ایران و یونسکو


مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی از برنامه یونسکو برای ترویج فعالیت ایران در جهت پاسداری از هنر خوشنویسی ایرانی و انتشار کتاب مشترک خبر داد.

- مصطفی پورعلی، درباره ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایرانی که روز گذشته در شانزدهمین اجلاس بین الدول میراث ناملموس یونسکو مطرح شد به خبرنگار مهر گفت: میراث ناملموس یونسکو شامل سه فهرست معرف، میراث در خطر و برنامه خوب پاسدار ی است.

از 16 اثر ثبت شده ناملموس ایران دو عنصر در فهرست در خطر هستند و 14 اثر نیز در فهرست معرف جای گرفتند اما برای اولین بار توانستیم هنر خوشنویسی را در فهرست برنامه خوب پاسداری ثبت کنیم.

این اقدام سخت بود چون یونسکو اعلام می کند وقتی اثری در این فهرست قرار گرفته یعنی هم معیارهای معرف بودن را داشته و هم آن کشور توانسته برنامه های خوبی برای حفظ آن میراث داشته باشد و اجرا کند اما فهرست میراث در خطر درواقع میراثی است که کشورها نتوانستند برنامه خیلی خوبی برای آن داشته باشند و در معرض فراموشی یا خطر بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران چه گزارش هایی برای اثبات برنامه خوب پاسداری از هنر خوشنویسی به یونسکو اعلام کرده است؟ گفت: در حال حاضر نهادهای مختلفی روی هنر خوشنویسی کار می کنند و درواقع موضوع پاسداری از هنر خوشنویسی در ایران به شکل گسترده و در سطح ملی انجام می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب مشترک خوشنویسی بین ایران و یونسکو

انتشار کتاب مشترک خوشنویسی بین ایران و یونسکو