مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 11:552021-12-17اقتصادي

سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور


وزیر اقتصاد از سنگ آهن مرکزی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور یاد کرد.

- ، سید احسان خاندوزی، عصر جمعه در جمع خبرنگاران شهرستان بافق در حاشیه بازدید از پیت معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق اظهار داشت: شهرستان بافق از لحاظ معدنی بسیار غنی است و اولین معدن سنگ آهن ایران، معدن چغارت است که در 12 کیلومتری شمال شرقی این شهرستان قرار دارد.

وی عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور در 40 سال گذشته است و این شرکت از سال 1350، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت را آغاز کرده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و برخی صنایع فولادسازی کشور را تامین و از سال 1380 نیز به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

خاندوزی ادامه داد: ذخیره سنگ آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند ادامه دارد، بیش از 2 میلیارد تن برآورد شده و سهم معادن چغارت 160 میلیون تن برآورد شده که 100 میلیون تن آن تاکنون برداشت شده است.

وی بیان کرد: بلوک معدنی بافق با ذخیره بیش از یک سوم سنگ آهن کشور به عنوان مهمترین زون آهن دار ایران شناخته شده در نتیجه عملیات اکتشافی انجام شده از سال 1340 تاکنون در این منطقه بیش از 38 آنومالی آهن دار با ذخیره نزدیک به 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور

سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور