مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-18اقتصادي

11 درصد بودجه برای شرکت های زیان ده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به تازگی رییس مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه وبودجه درباره عملکرد بودجه 1399 و 6 ماه نخست سال 1400 شرکت های دولتی به کارگروه تخصصی ماموریت داده، - بررسی اعداد و ارقام پیوست سوم لایحه بودجه 1401 نشان می دهد از 2231 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت ها، 239 هزار و 380 میلیارد تومان که معادل نزدیک به 11 درصد از کل بودجه شرکت های دولتی است، مربوط به شرکت های زیان ده و 1992 هزار میلیارد تومان مربوط به شرکت های سودده و شرکت های سربه سر است.

البته درخصوص تعداد شرکت های زیان ده اختلاف عددی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به تازگی رییس مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه وبودجه درباره عملکرد بودجه 1399 و 6 ماه نخست سال 1400 شرکت های دولتی به کارگروه تخصصی ماموریت داده، بودجه شرکت های دولتی زیان ده را برای کنار گذاشتن از بودجه مشخص کنند.

اینکه این دستور چقدر اجرایی است، باید گفت لازم است دولت و مجلس با احتیاط بیشتری با این موضوع برخورد کنند؛ چراکه اولا باید دلیل زیان دهی این شرکت ها مشخص شود.

چه بسا شرکت هایی هستند که در اثر تحریم های ظالمانه زیان ده شده اند یا شرکت هایی هستند که در اثر ارائه خدمات عمومی و حاکمیتی با قیمت کمتر از قیمت تمام شده کالا و خدمات به مردم ارائه می دهند و همچنین شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 درصد بودجه برای شرکت های زیان ده

11 درصد بودجه برای شرکت های زیان ده