مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-18سياسي

شورای شهر تهران: آمار دقیقی از کودکان زباله گرد نداریم


در حوزه اجرا هم قطع دست مافیای پسماند که در مراکز غیرقانونی با استفاده از این کودکان به ثروت اندوزی مشغولند مهمترین اقدام برای کمک به این کودکان است.

- رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری آمار دقیقی درباره تعداد کودکان زباله گرد ارائه نشده، اما بهزیستی اعلام کرده است که 4000 کودک کار و زباله گرد در استان تهران فعال هستند.

زهرا شمس احسان در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت کودکان زباله گرد در تهران با بیان اینکه کودکان از آسیب پذیرترین اقشار در همه جوامع هستند و به همین دلیل قوانین بازدارنده ای برای جلوگیری از سوءاستفاده از آنها بخصوص در حوزه مشاغل سخت وجود دارد، گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری آمار دقیقی درباره تعداد کودکان زباله گرد ارائه نشده و آخرین آمار متعلق به مدیر کل بهزیستی استان تهران است که آمار 4000 نفری را درباره تعداد کودکان کار و زباله گرد در سطح استان تهران مطرح کرده که 2000 نفر آنها کودک کار و 2000 نفر کودک زباله گرد هستند.

وی بیان کرد: از آنجایی که زباله گردی با روحیه و خواست کودک سازگار نیست و با اجبار از سوی افراد دیگر همراه است می توان آن را از مصادیق بارز آزار روحی و حتی جسمی کودک تلقی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر تهران: آمار دقیقی از کودکان زباله گرد نداریم

شورای شهر تهران: آمار دقیقی از کودکان زباله گرد نداریم