مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 06:502021-12-18دانش

مهارت آموزی در دانشگاه باید جایگزین مدرک گرایی شود


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی  استان قزوین گفت: رشته های دانشگاه علمی کاربردی شغل محور و مهارت آموزند زیرا در حال حاضر مدرک نیاز جامعه نیست، - ما باید به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه ها کارآفرین باشند، از رسانه های جمعی درخواست داریم که فرهنگ مدرک گرایی را کمرنگ و در ترویج مهارت آموزی تلاش کنند، مهارت آموزی باید جایگزین مدرک گرایی شود.

علی فتح طاهری در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است که می توان گفت به نوعی نسل سوم دانشگاه ها و دانشگاهی کارآفرین محسوب می شود، در این دانشگاه تلاش شده رشته هایی تدوین شود که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی بتواند برای خودش کسب وکار راه اندازی کند.

وی افزود: وزارت علوم و دانشگاه علمی کاربردی کشور سعی کرده است که با نگاه به آینده و مشاغلی که موردنیاز جامعه است، رشته ها را تدوین کند؛ برای اینکه دانشگاه ها از لاک سنتی خودشان خارج شوند باید آینده پژوهی کنند و به رشته هایی روی بیاورند که موردنیاز جامعه است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین اظهار کرد: یکی از مزیت های دانشگاه علمی کاربردی این است که این دانشگاه در تدوین، ایجاد و انحلال رشته انعطاف پذیر است و بر اساس نیاز کشور و استان حرکت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارت آموزی در دانشگاه باید جایگزین مدرک گرایی شود

مهارت آموزی در دانشگاه باید جایگزین مدرک گرایی شود