مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-18فرهنگي

برگزاری آیین شب یلدا در بومگردی ها و اماکن گردشگری زابل


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل گفت: آیین شب یلدا با محوریت اداره زابل در بومگردی ها و اماکن گردشگری با اجرای نشست های ادبی به منظور انتقال این آداب و رسوم به نسل های آینده اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، صادق میرحسینی امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم شب یلدا اظهار کرد: مراسم سنتی و نمایش طنز برگزار خواهد شد.

  وی ادامه داد: قرار است در این مراسم برنامه هایی از جمله حافظ خوانی، فال حافظ، نقالی، بیان آداب و رسوم مردم سیستان در شب یلدا، برپایی سفره شب چله و پذیرایی یلدایی انجام شود.

وی بیان کرد: مردم سیستان در گذشته شب یلدا را با پخت خوراکی های مخصوص، رفتن به منزل بزرگان، پهن کردن سفره ای از دست بافته زنان منطقه با چیدن خوراکی هایی از جمله ستو، لندو، دوشو(دوشاب) و غیره جشن می گرفتند.

میرحسینی بیان کرد: از رسم های دیگر مردم این منطقه در شب یلدا این بود که هندوانه هایی را که در لابه لای کاه جمع می کردند در آن شب به میان آورده و تناول می کردند.

  وی گفت: آیین شب یلدا با محوریت اداره زابل در بومگردی ها و اماکن گردشگری با اجرای نشست های ادبی به منظور انتقال این آداب و رسوم به نسل های آینده اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین شب یلدا در بومگردی ها و اماکن گردشگری زابل

برگزاری آیین شب یلدا در بومگردی ها و اماکن گردشگری زابل