مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 08:352021-12-18اقتصادي

فرش بختیاری؛ نماد فرهنگ این قوم


رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: فرش بختیاری در سال 1396 ثبت جهانی شد بنابراین در تمامی دنیا شناخته شده است و در کشورهایی مانند آمریکا، - آلمان، ژاپن، چین، کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس و.

استقبال خوبی از فرش بختیاری صورت گرفته است و دارای مشتری است.

علیرضا جیلان در گفت وگو با ایسنا درخصوص ویژگی های فرش دستبافت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان 100 هزار بافنده فرش وجود دارد و جزو استان هایی است که از نظر تعداد بافندگان فرش از جایگاه مناسبی برخوردار است همچنین اکثر بافندگان موجود در استان بانوان هستند درصورتی که در بسیاری از مناطق ایران مردان نیز به بافندگی فرش مشغول هستند.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، افزود: در استان چهار سبک بافت وجود دارد اولین نوع، سبک بختیاری است که شامل نقشه های چالشتری هستند که در شهرکرد و مناطق مختلف بافته می شوند و ویژگی های خاصی دارند، دومین نوع نیز سبک یلمه است که در شهرستان بروجن بافته می شود و دارای مواد و مصالح گوناگونی است.

وی ادامه داد: سومین سبک قالی بافی موجود در چهارمحال و بختیاری گبه بافی است که معمولا در شهرستان اردل بافته می شود آخرین سبک موجود نیز سبک سفارشی است که در شهرستان لردگان بافته می شود و در آن به سب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش بختیاری؛ نماد فرهنگ این قوم

فرش بختیاری؛ نماد فرهنگ این قوم