مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 10:552021-12-18پزشكي

مغزهای کوچک آزمایشگاهی، سرنخ هایی را در مورد آغاز اسکیزوفرنی آشکار می کنند


پژوهشگران کالج پزشکی وایل کرنل با بررسی مغزهای کوچک آزمایشگاهی توانستند سرنخ هایی را در مورد آغاز بیماری اسکیزوفرنی در مغز به دست بیاورند.

- پژوهشگران "کالج پزشکی وایل کرنل" با بررسی مغزهای کوچک آزمایشگاهی توانستند سرنخ هایی را در مورد آغاز بیماری اسکیزوفرنی در مغز به دست بیاورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهش جدیدی که در کالج پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine) انجام شده است، نشان می دهد که بروز تغییرات متعدد در سلول های مغز طی ماه نخست رشد جنین می تواند به پدید آمدن اسکیزوفرنی در مراحل بعدی زندگی منجر شود.

پژوهشگران از سلول های بنیادی به دست آمده از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و افراد بدون این بیماری، برای پرورش مغزهای کوچک یا اندام واره های سه بعدی در آزمایشگاه استفاده کردند.

آنها با مقایسه رشد اندام واره ها دریافتند که کاهش بیان دو ژن در سلول ها، مانع رشد ابتدایی می شود و به کاهش سلول های مغزی در اندام واره های رشدیافته از سلول های بنیادی بیمار می انجامد.

دکتر دیلک کولاک (Dilek Colak)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این کشف، شکاف مهمی را که در درک دانشمندان در مورد اسکیزوفرنی وجود دارد، پر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغزهای کوچک آزمایشگاهی، سرنخ هایی را در مورد آغاز اسکیزوفرنی آشکار می کنند

مغزهای کوچک آزمایشگاهی، سرنخ هایی را در مورد آغاز اسکیزوفرنی آشکار می کنند