مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 14:552021-12-18اقتصادي

21 سند استانی آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تهیه شد


رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: 21 نسخه اولیه سندهای استانی آمایش سرزمینی بخش صنعت، معدن و تجارت به تفکیک شهرستان های هر استان آماده و قابل بهره برداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد تشکینی امروز در نشست هم اندیشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با نهادهای سرمایه گذار بخش صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: یکی از برنامه های وزارت صمت موضوع آمایش صنعتی، معدنی و تجاری است که عدم توجه به آن در دهه های گذشته مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته است.

  وی افزود: بنابراین در این حوزه چند گام عمده و مشخص را برمی داریم که در ابتدا برای هر استان به تفکیک هر شهرستان باید مشخص کرد که چه تعداد اشتغال در چهار سال آینده مورد نیاز است.

  رییس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تصریح کرد: در گام بعدی باید مشخص کرد کدام فعالیت در بخش های صنعت، معدن و بازرگانی، تجارت داخلی و تجارت خارجی می تواند اشتغال مورد نیاز در آن شهر و استان را تأمین کند.

  وی افزود: در این حوزه چند مؤلفه مورد توجه است که از جمله آنها می توان به طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد، طرح های توسعه ای، طرح های ایجادی و احیای معادن اشاره کرد.

  وی ادامه داد: وزارت صمت با کمک سازمان های صمت استانی چهارچوب اولیه را تدوین می کند و گام بعدی نیز موضوع راستی آزمایی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 سند استانی آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تهیه شد

21 سند استانی آمایش صنعتی، معدنی و تجاری تهیه شد