مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 02:452021-12-18سياسي

اعتباربخشی به اسناد رسمی در برابر اسناد عادی چه اثرای دارد؟


یکی از سیاست های قوه‎قضاییه در دوره تحول و تعالی برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، جایگزینی «اسناد رسمی» به‎جای «اسناد عادی» است.

اعتبار دادن به اسناد رسمی، - یک وکیل دادگستری با تشریح مزایای استفاده از اسناد رسمی به جای اسناد عادی گفت: در خصوص اسناد رسمی نمی توان اظهار انکار و تردید کرد و صرفا می توان ادعای جعل کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک یکی از سیاست های قوه‎قضاییه در دوره تحول و تعالی برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم، جایگزینی اسناد رسمی به‎جای اسناد عادی است.

اعتبار دادن به اسناد رسمی، مالکیت را تثبیت کرده و دعاوی را کاهش می دهد و جلوی سوءاستفاده افراد را می گیرد؛ لذا هدف دستگاه قضایی آن است که اسناد غیررسمی به اسناد رسمی تبدیل شوند.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رییس قوه‎قضاییه در جریان سفر اخیرش به استان گلستان در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این استان، با اشاره به اهمیت موضوع اعتباربخشی به اسناد رسمی گفت: تلاش های مجدانه ای برای اعتباربخشی به اسناد رسمی در قوه‎قضاییه صورت گرفته و در این راستا رایزنی های زیادی با مقامات و مسئولان ذی ربط انجام شده و برای آنها مشکلات عدیده ناشی از به‎کارگیری اسناد عادی در بخش های مختلف کشور تبیین و تشریح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتباربخشی به اسناد رسمی در برابر اسناد عادی چه اثرای دارد؟

اعتباربخشی به اسناد رسمی در برابر اسناد عادی چه اثرای دارد؟