مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 04:352021-12-19اقتصادي

تخریب در انتظار ساخت و سازهای غیرمجاز حریم و بستر رودخانه


رییس اداره منابع آب شهرضا با بیان اینکه اکثر ساخت و سازهایی که در حریم و بستر رودخانه شده است، غیرمجاز بوده است، گفت: فروش اراضی در محدوده بستر رودخانه فروش مال غیر تلقی شده و با توجه به قانون احکام قضایی رفع تصرف انجام خواهد شد.

- گذاشته شده که از همه مهم تر شناسایی حد حریم و بستر است.

وی با بیان اینکه شرکت های مشاور حد حریم و بستر رودخانه را برای شرکت های آب منطقه ای تعیین می کنند، افزود: بر اساس تخمین سیلاب 25 ساله حد بستر رودخانه مشخص می شود، مرحله بعد نشانه گذاری حد حریم و بستر است که رودخانه های شهرضا هنوز نشانه گذاری نشده است و با اولویت روستاهای اسفرجان و هونجان این کار در دست اقدام است.

رفیعی گفت: یکی از مزیت های نشانه گذاری حد بستر رودخانه ها این است که در زمان ساخت و ساز حد بستر برای مالکان مشخص بوده و از بروز تخلفات پیشگیری می شود، مشخص بودن حد بستر از خرید و فروش اراضی با مالکیت عمومی پیشگیری کرده و سبب ضرر مالی خریدار نمی شود.

رییس اداره منابع آب شهرضا با اشاره به اینکه تصرف بستر و حریم رودخانه از جمله مهم ترین عوامل بروز سیلاب و بروز خسارت ها و تلفات ناشی از سیل است، بیان کرد: امسال حدود 8 کیلومتر از رودخانه های شهرضا با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان را لایروبی شده و قرار است امسال شرکت آب منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب در انتظار ساخت و سازهای غیرمجاز حریم و بستر رودخانه

تخریب در انتظار ساخت و سازهای غیرمجاز حریم و بستر رودخانه