مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-19اجتماعي

604 پرنده تالاب میقان تلف شدند


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تلف شدن 604 پرنده تالاب میقان به دلیل ابتلا به آنفلولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، محسن شانقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات پایش و مراقبت، تلفات پرندگان مهاجر بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به 604 بال رسید.

وی افزود: بیشترین تلفات پرندگان بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در تالاب میقان اراک در بین گونه غاز خاکستری مشاهده شده و لاشه پرنده های تلف شده در همراهی با اداره کل محیط زیست استان مرکزی جمع آوری و با رعایت موارد بهداشتی دفن شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 14 گروه متشکل از 28 نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه پایش و مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه های مختلف پرندگان استان، تالاب میقان اراک را برعهده داشته و در  هفته اخیر علاوه بر رصد تالاب ها، 700 مورد بازدید از مرغداری های صنعتی و 22 مورد بازدید از تالاب ها و سدهای استان نیز انجام شده است.

شانقی ادامه داد: در این مدت همچنین   135 مورد بازدید از روستاها به خصوص نواحی اطراف تالاب میقان اراک، 9 مورد بازدید از کشتارگاه های استان مرکزی و 24 مورد بازدید از پرنده فروشی های استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

604 پرنده تالاب میقان تلف شدند

604 پرنده تالاب میقان تلف شدند