مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:002021-12-19بين الملل

سیل با «مدیریت ریسک» مهار می شود نه مدیریت بحران


آنچه در سال های اخیر مقوله سیل را در ردیف مخاطرات خسارت زای کشور قرار داده است، متأثر از دو موضوع است؛ نخست عوامل طبیعی و در رأس آن، تشدید وقایع حدی بارش و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی و دوم عوامل انسانی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، ابوالقاسم حسین پور کارشناس کنترل سیلاب و آبخوانداری در روزنامه ایران نوشت: سیل از جمله پدیده های طبیعی است که وقوع آن در شرایط اقلیمی کشور ما اجتناب ناپذیر است.

احتمال وقوع آن تقریباً در تمامی مناطق کشور با درجات مختلفی از شدت و مدت بارش، محتمل است.

آنچه در سال های اخیر مقوله سیل را در ردیف مخاطرات خسارت زای کشور قرار داده است، متأثر از دو موضوع است؛ نخست عوامل طبیعی و در رأس آن، تشدید وقایع حدی بارش و سیل ناشی از تغییرات اقلیمی و دوم عوامل انسانی به دلیل تخریب منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی، به رسمیت نشناختن حریم سیلاب، دخل و تصرف غیرمجاز و ساخت و ساز در مسیل های عبور سیل.

آنچه در کشور ما به عنوان عامل تشدید خسارات سیل به حساب می آید، بیشتر تحت تأثیر عامل انسانی است که در سیل های مخرب سنوات اخیر بویژه سیل فروردین 1398 این امر بیش از پیش آشکار شد.

مدیریت این مخاطره طبیعی در کشور، کاهش خسارات سیل و بهره گیری مطلوب از فرصت سیلاب، مستلزم توجه جدی به مواردی است که در ذیل به اجمال به برخی از اهم موارد آن اشاره م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل با «مدیریت ریسک» مهار می شود نه مدیریت بحران

سیل با «مدیریت ریسک» مهار می شود نه مدیریت بحران