مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-19سياسي

رنج برنج


بهای برنج نامرغوب خارجی که با مزاج بسیاری از مردم ما سازگار نیست هم در حاشیه همین افزایش ها ترقی کرده و به طور کلی کشور را در آستانه بحران برنج قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در روزنامه اطلاعات به قلم علی اصغر جوادی، محقق دکترای حقوق بین الملل، آمده است: حضرت علی (ع) در فرمان نامه به مالک اشتر نخعی: … بدان! هیچ چیز بهتر از نیکی کردن به شهروندان و کاهش مشکلات و دشواری های آنان موجب جلب خوش گمانی مردم به حاکمان نیست… این جانب در اوایل مهرماه سال جاری به گونه ای مشفقانه و دلسوزانه پیشنهادی در رابطه با کنترل تورم و افزایش لجام گسیخته بعضی از اقلام اساسی ارزاق عمومی مخصوصاً برنج تولید داخل در جلسه ای که با یکی از دست اندرکاران قدیمی و محترم داشتم، ارائه کردم.

گویا یکی از اقدامات مفیدی که انجام شد، این بود که ترخیص برنج موجود در گمرکات کشور به منظور پیشگیری از بیشتر بالارفتن بهای مصرف کننده برنج ایرانی حدوداً بیست روز زودتر از زمان معمول سنواتی انجام شود که ظاهراً این اتفاق افتاد و قیمت این کالای به خصوص، نسبتاً کنترل شد.

مع الوصف در روز جاری (تاریخ تحریر این مقاله بیست وپنجم آذر 1400 است) متوجه شدیم که قیمت این محصول با شدت بسیار بیشتری نسبت به دو ماه قبل به طرز سرسام آوری (نزدیک به 135 درصد) افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج برنج

رنج برنج