مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-19اقتصادي

رشد 22 درصدی اعتبارات عمرانی استان ها در لایحه بودجه 1401


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از رشد 22 درصدی اعتبارات عمرانی و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها در لایحه بودجه 1401 کل کشور خبر داد.

- داود بهبودی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار بودجه، ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال، اصلاح نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی کاهنده، بی ثباتی اقتصاد و تورم فزاینده، نامتوازن بودن توسعه در سرزمین و کیفیت نا مناسب بودجه ریزی را از جمله مهمترین آسیب های اقتصاد کشور خواند.

وی افزود: از جمله چالش های بودجه ردیف محور، حجم بالای اطلاعات ناکارآمد، کاهش قدرت سیاستگذاری دولت و مجلس و عدم توجه به اولویت ها در برنامه های اجرایی دولت، نبود امکان نظارت موثر و کارآمد بر تحقق برنامه ها، عدم ارتباط موثر میان هزینه ها با سیاست ها، اهداف، برنامه ها و خروجی ها، ایجاد زمینه ی چانه زنی برای دریافت اعتبار و نبود امکان پاسخگویی دستگاه های اجرایی در مورد تحقق اهداف است.

بهبودی در ادامه به مزایای بودجه برنامه محور اشاره کرده و گفت: این نوع بودجه ساده و قابل فهم، نتیجه گرا و نظارت پذیر بوده و می تواند موجب افزایش اختیارات ملی و محلی مسئولان برای اجرای بودجه و کمک کننده به رشد و ثبات اقتصادی شود و از رشد هزینه ها جلوگیری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 22 درصدی اعتبارات عمرانی استان ها در لایحه بودجه 1401

رشد 22 درصدی اعتبارات عمرانی استان ها در لایحه بودجه 1401