مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-19اقتصادي

عواید ناشی از فروش معادن به شهرستان ماهنشان اختصاص نیافته است


رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ریالی از محل عواید ناشی از فروش معادن شهرستان ماهنشان برای عمران و آبادانی این منطقه هزینه نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسکندر عابدینی شامگاه شنبه در جلسه اعضای شورای اسلامی استان با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به مشکلات ناشی از بهره برداری معادن در شهرستان ماه نشان، گفت: حدود 48 معدن فعال در حاشیه روستاهای این شهرستان فعال است.

وی اظهار کرد: علی رغم اینکه باید یک درصد از عایدی فروش این معادن برای جبران خسارت وارده به منطقه هزینه شود، تاکنون ریالی به شهرستان ماه نشان تخصیص نیافته و اثرات آلایندگی زیست محیطی و تخریب جاده ها از مضرات فعالیت این معادن است که مورد توجه مسئولان نیست.

رییس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به آلایندگی معدن طلای توزلو و معدن حاشیه قلعه جوق، گفت: بیش از یک سوم روستاییان روستاهای شهرستان ماه نشان با آلایندگی معادن مواجه اند.

عابدینی همچنین از به کارگیری نیروهای غیربومی در این معادن انتقاد و درخواست کرد در صدور مجوز پروانه بهره برداری یا تمدید پروانه معادن از فرمانداری ها استعلام شود.

در ادامه این جلسه، نماینده شورای اسلامی شهرستان خدابنده در شورای استان اظهار کرد: علی رغم اینکه حمایت از تولید داخلی بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عواید ناشی از فروش معادن به شهرستان ماهنشان اختصاص نیافته است

عواید ناشی از فروش معادن به شهرستان ماهنشان اختصاص نیافته است