مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-19سياسي

بررسی علل خشک شدن دریاچه ارومیه در صحن علنی شورا/سدها عامل اصلی


اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه معتقد هستند سدها از عوامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه به شمار می روند این در حالی است که مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی این ادعا را رد می کند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه شنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی برگزار و در این نشست ضمن تاکید بر رفع برخی مسائل و مشکلات از جمله لایروبی انهار، ساماندهی وضعیت سد شهرچایی ارومیه بر احیای دریاچه ارومیه و رهاسازی آب سدها به سمت این تالاب تاکید شد.

اعضای شورای شهر ارومیه در نشست با بیان اینکه حق آبه دریاچه ارومیه از سوی آب منطقه ای باید تأمین شود تاکید کردند سدسازی و عدم رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه مهمترین عامل خشک شدن دریاچه ارومیه است در حالی که مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی با رد این ادعا اعلام کرد: احداث میانگذر، کاهش بارشها مهمترین عامل این بحران بوده و سدها تأثیر چندانی در وضعیت موجود ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی شنبه شب در صحن علنی شورای شهر ارومیه به اشاره به اینکه سدها عامل خشکی دریاچه ی ارومیه نیستند، اظهار کرد: دلیل اصلی این امر تغییرات اقلیمی است، سالهاست زمستان 45 روزه شده، متوسط دمای هوا افزایش یافته، بهار یک ماه زودتر شروع می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علل خشک شدن دریاچه ارومیه در صحن علنی شورا/سدها عامل اصلی

بررسی علل خشک شدن دریاچه ارومیه در صحن علنی شورا/سدها عامل اصلی