مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-19اجتماعي

تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 604 بال رسید


بر اساس آخرین اطلاعات پایش و مراقبت، تلفات پرندگان مهاجر بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک از ابتدای شیوع این بیماری در سال جاری تاکنون به 604 بال رسید.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات پایش و مراقبت، تلفات پرندگان مهاجر بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک از ابتدای شیوع این بیماری در سال جاری تاکنون به 604 بال رسید.

دکتر محسن شانقی افزود: بیشترین تلفات پرندگان بر اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در تالاب میقان اراک در بین گونه غاز خاکستری مشاهده شده و لاشه پرنده های تلف شده در قالب همراهی با اداره کل محیط زیست استان مرکزی جمع آوری و با رعایت موارد بهداشتی دفن شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 14 گروه متشکل از 28 نفر از دامپزشکان و کارشناسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی وظیفه پایش و مراقبت فعال و غیرفعال در زیستگاه های مختلف پرندگان استان و تالاب میقان اراک را برعهده دارند و در هفته اخیر علاوه بر رصد تالاب ها، 700 مورد بازدید از مرغداری های صنعتی و 22 مورد بازدید از تالاب ها و سدهای استان نیز انجام شده است.

شانقی ادامه داد: در این مدت همچنین 135 مورد بازدید از روستاها بخصوص نواحی اطراف تالاب میقان اراک، 9 مورد بازدید از کشتارگاه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 604 بال رسید

تلفات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان به 604 بال رسید