مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:502021-12-19پزشكي

گلایه های یک متخصص زنان، زایمان و نازایی از طرح حذف غربالگری


یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان حذف اجباری بودن طرح غربالگری دوران بارداری را طرحی بدون پشتوانه علمی و اشتباه خواند و گفت: این طرح هیچ گونه پشتوانه علمی نداشته و تصویب کنندگان این طرح هیچ اطلاعات علمی در این خصوص ندارند.

- ایسنا/همدان یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان حذف اجباری بودن طرح غربالگری دوران بارداری را طرحی بدون پشتوانه علمی و اشتباه خواند و گفت: این طرح هیچ گونه پشتوانه علمی نداشته و تصویب کنندگان این طرح هیچ اطلاعات علمی در این خصوص ندارند.

دکتر صغری ربیعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: انجام غربالگری با هدف اطمینان از سلامت جنین و پرورش جامعه ای سالم انجام می شود که حذف اجباری بودن غربالگری در آینده تنها افزایش جمعیت معلول را به دنبال دارد چراکه با حذف غربالگری هیچ اطلاعاتی از وضعیت جنین نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه موضوع غربالگری دوران بارداری در جامعه به موضوعی جا افتاده تبدیل شده، تصریح کرد: بسیاری از زنان باردار در دوران بارداری به دنبال انجام تست غربالگری هستند و این موضوع نشان می دهد جامعه موضوع غربالگری را پذیرفته است بنابراین حذف اجباری بودن طرح غربالگری جامعه معلول را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه های یک متخصص زنان، زایمان و نازایی از طرح حذف غربالگری

گلایه های یک متخصص زنان، زایمان و نازایی از طرح حذف غربالگری